GÜNLÜK PLÂN
Dersin Adı : Dil ve Anlatım
Sınıf : 9-M,N,G,A,
Ünitenin Adı –No : İletişim Dil ve Kültür-1
Konu : İletişim
Önerilen Süre : 40’+40’
Öğrenci Kazanımları (Hedef ve Davranışlar) : İletişimin önemi ve değeri
İletişimde bulunması gereken ögeler
İletişimde gönderici ve ileti ilişkisi
Gönderici ve alıcı ilişkisinde göstergenin önemi
İletişimde bağlamın önemi
Ünite Kavramları ve Sembolleri Davranış Örüntüsü :
Öğretme, Öğrenme Yöntem ve Teknikleri : Soru-yanıt, dramatizasyon, beyin fırtınası, problem çözme, inceleme, uygulama.
Kullanılan Eğitim Teknolojileri, Araç Gereç ve Kaynakça : Ders kitabı, Bilgisayar(İnternetten indirilen metinler)
Öğretme ve Öğrenme Etkinlikleri :
*İlgi çekme-Güdüleme :
Konuşmayan insanlar birlikte yaşayabilirler ama anlaşamayan varlıklar neden bir arada yaşayamazlar?
Başkalarının bilgi birikimlerinden nasıl yararlanırız?
İnsanlarla nasıl düşünce alışverişinde bulunabiliriz?
Yukarıdaki sorularla derse başlanır.
*Gözden geçirme:
Böylece iletişim olmadan insanların en önemli gereksinimlerinden birini karşılayamayacağı vurgulanır.
Derste iletişimin önemi ve iletişimin ögeleri, yapısı; iletişimde gösterge, dil dışı göstergeler ve özellikleri; dil göstergeleri ve özellikleri konuları üzerinde durulacağı belirtilir.
*Derse geçiş :
İletişimin önemi:
İnsanların kendi arasında düşünce alışverişinde bulunabilmesine iletişim denir.
Her iki tarafın dil ve kültür ortaklığı varsa iletişim gerçekleşir.
*İnsan düşüncelerini başkalarına ilettiği kadar aktarır.
*İletişim düzen ve gelişmeyi sağlar.
*En gelişmiş iletişim aracı dildir.
İletişimin ögeleri :
Gönderici(Kaynak) ----İleti(Mesaj)--------------------Kanal-----------Alıcı
(Öğretmen) (Yüklem yargı bildirir mi?) (Sözlü-yazılı) (Öğrenci)
i------------------------------Dönüt----------------------------------------i
(Evet yüklem yargı bildirir.)
-------------------------------Bağlam---------------------------------------
(Sınıf ortamı)
Kitle iletişim araçları bir iletinin çok insana iletilmesi gereksinminden doğmuştur. Bu araçlar o gereksinimi karşılar.
İnsanlar alıcıya iletisini göstergeler yardımıyla iletir. İletişimde varlı ve objeler değil onların sembolü olan göstergeler kullanılır.
Gösterge: Bir başka şeyin yerini tutabilen kendi dışında bir anlamı belirten her çeşit nesne biçim, olgu ve görüştür. En yaygın gösterge dil göstergesidir.
Dil göstergesi dışında sosyal ve doğal göstergeler de vardır.
Doğal göstergeler: Amacı olmayan, kendiliğinden gerçekleşen göstergelerdir. (Ateş yüksekliği gibi)
Toplumsal göstergeler: Kendi varlık nedeni dışında bir özelliği aktarmak için kullanılan, toplumun diğer üyeleri tarafından anlaşılan göstergelerdir. (Trafik işaretleri)
Dil göstergesinin özellikleri :
*Yansıma sözcükler dışında nedensizdir
*Gösterge çizgiseldir
*Dil göstergeleri kendi gelişmesini izler.
*Dilde her şey ayırıcı birimlerin birleşimiyle işler.
*Dil çift eklemlir.
*Dil göstergesi diziseldir.(birden çok aynı öğeyi gösterebilir)
*Dil göstergesi dizimseldir.(tümcedeki sözcükler belli bir sıra izler.)
*Bireysel öğrenme etkinlikleri : Öğrencilere trafikle ilgili bir resim gösterilir ve bu resimde iletişim ögelerinin neler olduğu sorulur.
Özet : Demek ki iletişimin gerçekleşmesi için gönderici, ileti, kanal, alıcı, dönüt ve bağlama gereksinim vardır. İletişim göstergeler yardımıyla gerçekleşir. Dil de en önemli göstergedir.
Ölçme ve Değerlendirme: S.9 (Ders Kitabı)
Plânın uygulanmasına ilişkin açıklamalar : Konu belirlenen sürede anlatılmış sorulara sınıfın geneli tarafından doğru yanıtlar verilmiştir.
20 yorum:
sadece 9 sınıflar içinmi düzenliyosunuz bu siteyi bende 11 sınıflar için düzenliyosunuz sanmıştım insan 11 ve 10 sınıflar için de düzenle çömler için deil zuhahaha
yhaa nie çöm diosun yha sende bi ara 9.sınıf oldunnn gayet güsel bilgiler yanee çok da yardımcı olduu
nilüfer kes lannnnnnnnn sensin çöm naz öok haklısın nilüfer lan sn 9 a gitmedinmi snki itttttttt siktir git !!!!!!!!!! :/ kaşar. naz mCxx :) Cîhât $éñy $éfîyommmmmm..
nilüfer adam ol lan orosbu kaşar piççççççççç!! Naz adammmm olmuş xDD nilüfer siqtirtme béLanı orosbu sény zuhaha :)
lan nilüfermisin nesin adam ol aklını almayayım gerizekalı sende 9. sınıf olmadınmı??? haaa sende akıl olsaydı bunları yazmazdın kızm çömlerin başı sensin...muhahaha
nülifer hariç diger kızlara katılıyom...
nilüfer kız ol aklını almım çömez deme çünkü çömez olmayanlarda cnm benim mesale ben 9 gidiom ama 2 sene sınıfdaa kaldım 30 gün devamsızlık 11 zayıfla
yha sallayın yha noljakki kendini bi bok sanıo işte ! xD
nilüfer senin ağzına sıçarım lan haddini bil sanki sen 9. sınıf yollarından geçmedin şurda ders çalışıyoruz adamın asabını bozuyosun haddini bil siktirtme kafanı o koca yarrağımı yedirtirim sana
nilüfermisin ay çiçeğimisin hangi yağ markası isen senin cömez dediklerin seni havadaaa(anladın sen onu) buda sana kapak olmuştur umarım...
yasımız senden kucuk ama aklımızın buyuk oldugu kesın kus beyınlı mısın nesın kızım ya.....gıt attırma sınırlerımı
ohooo :D savaş alanına dönmüş burası 9.sınıflar derneği :P nilüfer herkes koydu sana bn koymazsam olmaz amq nilüüüü
Nilüfere Koyan Koyana Birde Sen Koy Hadi Ona xD
Nilüfercim önce kendine bak.!! Eğer çöm değilsen sorunlarını kendinde yapabilirsin işte ancak senin gibi ezqler netten bakıyor....
sensin çöm salak
kendini bişey sanan nilüfer lafım sana
tamm haklısınız ama yüklenmeyin kıza bu kadr=Deminim onada 9. sınıfta yterince çöm demişlerdir=Dhıncını çıkarıyo kndnce=D=D
Lütfen iletişimin öğeleri atasözlerinde nasıl bulunur? konulu bir makale ya da benzeri yayınlarmısınız teşekkür ederim.
Yorum Gönder